perjantai 5. kesäkuuta 2015

Ihmeteltävää riittää!

Osallistun kesäopintoina suoritettavalle kurssille Sosiaalinen media työyhteisöjen työvälineenä ja sitä varten olen luonut tämän elämäni ensimmäisen blogin. Olen aikaisemminkin harkinnut blogin perustamista, mutta en ole rohjennut siihen vielä ennen tätä. Tuskinpa minulla olisi ollutkaan tarpeeksi asiaa kirjoitettavaksi asti. Saatika, että olisin osannut tuottaa luettavaa tekstiä. Murteenikin on niin vahva, että pelkään sen sotkevan tekstini ja tekevän siitä vaikealukuista.

Vaikka kuulun ns. some-sukupolveen, niin netin monet ihmeelliset maailmat ovat minulle vielä hyvin vieraita. En ole koskaan käyttänyt Twitteriä, Instagramia saatika niitä lukuisia muita vielä oudompia sovelluksia. Minulla on paljon opittavaa, jotta saisin kanssa matkustajani kiinni. Facebookin kyllä handlaan, mutta siitäkin on tullut myynti- ja ostopalsta.

Odotan tältä kesältä someilu mielessä kaikkea uutta ja jännää. Kaipaisin rohkeutta kirjoittamiseen ja itseni ilmaisuun. Mietin aika paljon mitä muuta ajattelevat siitä mitä sanon. Toivon oppivani järkevää somen käyttöä. Nimittäin en kuitenkaan pidä siitä nykypäivän trendistä, että kaikki roikkuvat vain puhelimet ja tabletit kourassa päivät pitkät ja todelliset ihmiskontaktit jäävät vähemmälle. Myönnän myös itse lukeutuvani edellä mainittuihin. Haluaisinkin oppia olemaan läsnä, kun olen ihmisten seurassa ja hoitamaan semoilut silloin kun olen yksinäni.

Lukiessani tämän kurssin aloitustehtäviä ensimmäistä kertaa tunsin ahdistusta ja kauhua. "Enhän minä osaa kirjoittaa ajatuksiani! Ei minulla ole mitään sanottavaa. Kaikki muut ovat kuitenkin niin hyviä." Nyt kun perehdyin asiaan toisen kerran hyvin nukutun yön jälkeen, niin tämä vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja olen intoa täynnä.

Ehkäpä innostun tästä kirjoittamaan vielä henkilökohtaista blogianikin. Kauhun ja innon sekavin tuntein odotan mitä kesä tuo tullessaan!

7 kommenttia:

  1. Ai ku kivalta kuulostaa, kun muutkin haluaa olla face to face, eikä vain verkonkautta. Kaikkehan ei kuitenkaan voi hoitaa paperilla/verkossa... Yhteydenpitoon tämä on kuitenkin ihan loistava systeemi ja tietotulva on rajatonta! Enemmänkin pitää sulkea aistinsa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eeva-Kaisa kommentista. Tuota on hyvä aina muistuttaa, että netissä täytyy muistaa olla kriittinen lukemaansa kohtaan ja sulkea jopa osa kokonaan pois. Se saattaa helposti unohtua ja aina siitä ei seuraa hyvää.

      Poista
  2. Tosi ihana postaus ja minun mielestäni kirjoitat tosi hyvin ja rehellisesti! :) Itsellänikin on epävarmuutta siitä, mitä voin sanoa ja mitä muut siitä ajattelevat. Mutta silloin vain rohkaisen itseäni ja kyllä se loppu menee usein omalla painollaan.

    Some on onneksi melko helpostilähestyttävä ala. Uudet kujeet oppii helposti, joten astu vain rohkeasti vaikka Instagramin maailmaan, sieltä on helppo aloittaa. :)

    Hauskoja some- ja kesähetkiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ellamari, mukava kuulla rohkaisevia kommentteja. :) Ehkä vapaampi itsensä ilmaisu pääsee valloilleen minussa tänä kesänä. Ken tietää.. Instagram on varmasti seuraava mihin tutustun.

      Hauskaa kesää myös sinulle ja toivottavasti törmäillään tämän kurssin merkeissä vielä. :)

      Poista
  3. "Virkistävää" että on vielä niitä jotka ei oo somea tai blogia ainakin vielä niin paljon käyttäny. :D
    Minunkin kohdalla on niin, etten oikeen osaa ilmaista itseäni ja tuntuu ettei ole tarpeeksi sanottavaa. Mutta pitää vaan luottaa siihen, että joskus tulee inspiraatio - ja saa jotain hyvää kirjoitetuksi.
    Nykyaika on kyllä niin täynnä somea, että hyvä vaan, ettei kaikki sukella someen täysin varauksetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä löydämme tänä kesänä itsestämme sen kirjoittamisen kipinän. :D Vaikka olen kyllä laiska istumaan koneen ääressä ja kirjoittamaan.

      Ehkä talvella olisi mieluisampaa kirjoitella, mutta näin kesällä kyllä viilettää mielummin tuolla pitkin maita ja mantuja. :)

      Poista
  4. Uskallusta kirjoittamiseen! :) Itsekin aloitin kyseisen kurssin ja tässä olen illan ensimmäistä tehtävää koittanut saada tehtyä. Ainakin tulee uusia sosiaalisia medioita nyt tutuksi kertaheitolla! :D

    VastaaPoista